V Ústeckém kraji na lince U8 vyjely nové vlaky Desiro Classic

Profilovka
23. 07. 2024

DĚČÍNSKO - 23.07.2024

České dráhy představily novou éru regionální dopravy na Ústecku. Do provozu nasadily všech šest bezbariérových motorových jednotek Desiro Classic, které budou jezdit na lince U8 z Děčína přes Benešov nad Ploučnicí, Českou Kamenici a Jedlovou do Rumburku.

Tyto jednotky, které prošly schvalovacím procesem u evropského drážního úřadu ERA, mohou nyní jezdit nejen v České republice, ale i v Německu.

zelený vlak 2.jfif

„Mám radost, že se cestující na česko-německém pomezí dočkali moderních regionálních vozů, jako jsou Desira. Zkušenosti ze zahraničí ukazují, že se jedná o velmi spolehlivé a kvalitní jednotky a nepochybně pozvednou kulturu cestování na lince U8. Budeme investovat i do jejich další modernizace, kdy budou dovybaveny USB konektory pro napájení cestovní elektroniky a palubní Wi-Fi sítí,“ říká Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah.

Jednotky Desiro Classic, zakoupené v loňském roce od německého dopravce Hessische Landesbahn, jsou jedním z nejrozšířenějších typů motorových jednotek v Evropě. „Nákup šesti bezbariérových jednotek typu Desiro Classic představuje úspěšný model, jak přivést vyšší kvalitu i na ty méně vytížené regionální tratě. Nákup vhodných souprav tzv. z druhé ruky ze zahraničí a jejich následná modernizace nám umožňuje nabídnout objednatelům a především cestujícím komfortní vlaky za nižší náklady, než při pořízení úplně nových vozidel,“ vysvětluje Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek pro osobní dopravu Českých drah.

Jednotky Desiro Classic poskytují cestujícím nízkopodlažní prostory, klimatizované oddíly s moderním interiérem a bezbariérové cestování. Jsou vybaveny sociálním zařízením uzpůsobeným pro cestující na vozíku a mají prostor pro kočárky, jízdní kola a další velká zavazadla. „Jednotky Desiro jsme v uplynulých týdnech připravovali a postupně zajížděli a nyní máme pro pravidelný provoz připraveno všech šest dostupných jednotek. Zařazením Desir do našeho parku v Děčíně také vzniká větší provozní spolehlivost a možnost jednotky využívat i na společné česko-německé lince U 28 z Děčína do Rumburku přes Bad Schandau a Sebnitz,“ dodává Jiří Ješeta.

Technické parametry jednotek Desiro Classic zahrnují délku 42 metrů, provozní hmotnost 88 tun a výkon podle typu motoru 2× 275 KW nebo 2× 360 kW. Maximální rychlost jednotek je 120 km/h a zhruba 60 % podlahové plochy je v nízkopodlažním provedení.

Cestující na lince U8 si tak mohou užívat moderní, pohodlné a bezbariérové cestování, které přináší zvýšený komfort a spolehlivost regionální dopravy na Ústecku.

Zdroj a foto: ČD

DesiroClassic Linka U8 vlaky Ústecký kraj železnice Regionální doprava

Výběr článků
Autor: Redakce iÚSTECKO
Redakce iÚSTECKO – před 12 hodinami
LITOMĚŘICE - 07.11.2025 Psychické problémy dětí a dospívajících se stávají tématem, které už nelze přehlížet. Úzkosti, deprese ne...
Autor: ČTK Protext
ČTK Protext – před 14 hodinami
ČR - 07.11.2025 Trh se starožitnými šperky prochází v posledních dvou letech výraznými změnami. Ovlivňuje jej nejen ekonomická a...
Autor: Redakce iÚSTECKO
Redakce iÚSTECKO – před 16 hodinami
TEPLICE - 07.11.2025 Město Teplice se rozhodlo reagovat na problémy, které zazněly během nedávného veřejného setkání s obyvateli...
Premium články
Autor: ESIMA, s.r.o.
ESIMA, s.r.o. – 13. 10. 2025
CHOMUTOVSKO - 10.10.2025 Značka EBBIE vznikla z radosti, lidskosti a spontánní pomoci v době pandemie. Dnes nabízí ručně šité pro...
BRNO - 07.10.2025     /Advertoriál/ Když se kabina uzavře a motor zaburácí, není cesty zpět. Tělo se vmáčkne do sedačky, srdce zr...
Autor: Redakce iÚSTECKO
Redakce iÚSTECKO – 05. 10. 2025
ÚSTÍ NAD LABEM - 05.10.2025 V redakci jsme zvyklí sledovat dění kolem sebe. Nejen to, co se děje na ulici, v zastupitelstvech neb...