ÚSTECKÝ KRAJ - 09.12.2025
Doprava Ústeckého kraje (DÚK) zavádí od poloviny prosince 2025 rozsáhlé změny v systému veřejné dopravy. Cestující se mohou připravit na modernizaci vozového parku, úpravy tarifních zón i nová pravidla chování ve vozech. Zásadní novinkou jsou konkrétní vylepšení spojů na Šluknovsku, Roudnicku či Chomutovsku a nasazení moderních souprav RegioPanter.
Od 14. prosince 2025 vstupují v platnost nové jízdní řády, které přinesou úpravy na železnici i v autobusové dopravě. Jednou z nejviditelnějších změn je obměna vozidel na páteřních železničních linkách. Na tratích U1, U3, U7 a U16 dojde k nasazení nízkopodlažních jednotek. Konkrétně linku U1 obslouží dvě jednotky Škoda RegioPanter a jedna souprava Pesa.
Modernizace se týká také silniční dopravy. Na vytíženou linku 458 spojující Ústí nad Labem s Krupkou vyjedou nové kloubové autobusy SOR NS18. Vozy s kapacitou 145 míst mají zajistit vyšší komfort cestování a umožní častější spojení ve špičkách i mimo ně.
Nové přímé spoje i prodloužené linky
Změny v jízdních řádech přinesou konkrétní vylepšení v několika regionech. Na Šluknovsku bude linka U28 prodloužena až do Mikulášovic. Výrazné zlepšení čeká cestující z Roudnice nad Labem, kde vznikne nové přímé spojení s Prahou. Na Chomutovsku reaguje dopravce na poptávku posílením večerních a víkendových spojů.
Významné zkapacitnění čeká také mezistátní dopravu. Na lince 398/360 v trase Teplice – Altenberg – Drážďany dojde ke zkrácení intervalu. Spoje budou nově jezdit každou hodinu namísto dosavadního dvouhodinového taktu.
Změny tarifů a nová pravidla
V rámci tarifní politiky DÚK dochází k územním změnám. Platnost tarifu se rozšiřuje na linkách L4, R22 a U11 až do České Lípy. Naopak v úsecích Jedlová – Rumburk a Úštěk – Litoměřice začne platit tarif IDOL. Ceny jízdného zůstávají beze změn.
Spolu s jízdními řády se mění i přepravní podmínky. DÚK zavádí zákaz hlasitého telefonování ve vozidlech s cílem zajistit klidnější prostředí pro spolucestující. Upravují se také pravidla pro reklamace elektronických jízdenek.
„Chceme, aby veřejná doprava v Ústeckém kraji byla spolehlivá, moderní a dostupná všem. Změny, které zavádíme od prosince, vycházejí z potřeb cestujících i technologického vývoje. Zvyšujeme komfort a rozšiřujeme nabídku. Naším cílem je, aby lidé vnímali veřejnou dopravu jako kvalitní a udržitelnou alternativu k individuální dopravě,“ uvedl Tomáš Rieger, krajský radní pro dopravu a silniční hospodářství.
Výhled na rok 2026
Kraj již nyní avizuje další plány. V roce 2026 by se měl tarif DÚK rozšířit na lince T7 až do německého Cranzahlu. Připravuje se také spuštění lodní linky T94 mezi Vaňovem a Brnou a nasazení cyklovleků s kapacitou až 16 kol na linkách 451 a 471 na Ústecku. V dlouhodobějším horizontu se počítá s přechodem na nízkoemisní dopravu pomocí bateriových jednotek, což má přinést úsporu až 50 milionů kWh energie ročně.
Zdroj: DÚK
DÚK změna v dopravě
