Dnes je 16. červen 2025, svátek má Zbyněk
Reklama   •   Koupit reklamu
Úvod Magazin Skoro polovina středoškoláků sleduje e-sporty, zjistila Kooperativa při průzkumu mezi účastníky Ekonomické olympiády Vytvořit článek
Skoro polovina středoškoláků sleduje e-sporty, zjistila Kooperativa při průzkumu mezi účastníky Ekonomické olympiády
Redakce iÚSTECKO - 06. 03. 2024    19612    0 Líbil se vám tento článek?

ČR - 06.03.2024

Kooperativa je tradičním podporovatelem finanční gramotnosti a také z toho důvodu je již několik let partnerem Ekonomické olympiády českých středoškoláků, kterou pořádá Institut ekonomického vzdělávání (INEV). „Kromě toho, že jsme partnerem olympiády, se také každý rok snažíme v průzkumu zjišťovat životní návyky, preference a zájmy středoškolských studentů,“ vysvětluje ředitel Úseku marketingu a komunikace v Kooperativě Jindřich Skrip.

Kooperativa tentokrát oslovila přes 9 tisíc účastníků Ekonomické olympiády a položila jim několik dotazů týkajících se využití volného času, speciálně sledování eSportu nebo TV. Vyhodnocení průzkumu mezi středoškoláky potvrdilo, že pro řadu mladých lidí je televize stále významným zdrojem informací, a že jejich oblíbenou aktivitou je i sledování/hraní eSportů.

TV není pro mladé „mrtvé“ médium

„Potvrdilo se, že mladí lidé do 20 let stále sledují lineární/terestrické vysílání, i když samozřejmě s výrazně nižší intenzitou než starší ročníky. To, že zhruba 20 % deklaruje, že nesleduje TV vůbec, odpovídá dříve zjištěným datům. Z TV metrů od Nielsen Admosphere víme, že průměrná doba strávená s TV vysíláním, je kolem 3,5 hodiny, ale u mladých lidí 15–24 let je to „jen“ 45 minut,“ komentuje výsledky Jindřich Skrip.

Je to další důkaz, že u mladých ještě ní TV mrtvé médium a pro více než polovinu středoškoláků je stále častým zdrojem informací (souhlasilo 58 % dotázaných). Průzkumu agentury Median také potvrdil, že hlavním zdrojem informací pro tuto cílovou skupinu jsou sociální sítě.

Fanoušci e-sportů

„Vidíme, že 45 % studentů se o eSporty zajímá/sledují je. Víme totiž, že eSporty konzumuje 17 % lidí ve věku 15–50 let, takže afinita eSportu u mladých lidí do 20 let je velmi vysoká. Navíc 80 % z těch se zájmem nám řeklo, že jim spojení značky Kooperativa s eSporty přijde v pořádku, což nám potvrdilo i správnost našeho rozhodnutí spolupráce v této oblasti, tedy partnerství Kooperativy a MČR FC 24 powered by Hyundai. Procento lidí se zájmem o eSporty v aktivním věku se tak bude v budoucnu zvyšovat,“ soudí Jindřich Skrip.

Zdroj: TZ Koop.cz / Foto ilustrační Pexels.com



Líbil se vám tento článek?

Komentáře

Výběr článků
Redakce iÚSTECKO - před 9 hodinami
PODBOŘANY - 15.06.2025 Na Podbořansku proběhlo uplynulý víkend rozsáhlé dvoudenní cvičení, které mělo jediný cíl: prověřit, jak j...
Redakce iÚSTECKO - před 15 hodinami
DUCHCOV - 15.06.2025 Duchcov se může pochlubit další atrakcí pro děti i dospělé. Kolem rybníka Rusputl byla v těchto dnech instal...
Redakce iÚSTECKO - před 16 hodinami
TEPLICE - 15.06.2025 Teplice se připravují na den plný zábavy, tvoření a poučení! Statutární město Teplice ve spolupráci se Střed...
Premium články
Redakce iÚSTECKO - 11. 06. 2025
MOST – 11.6.2025 Společná procházka s hlubším poselstvím. Právě taková bude akce „Šlápni proti násilí“, kterou ve středu 26. červ...
Redakce iÚSTECKO - 09. 06. 2025
Grilování je pro mnohé z nás symbolem pohody. Příjemné letní večery, vůně připravovaného masa a zeleniny, přátelé kolem stolu. Ale...
Redakce iÚSTECKO - 26. 03. 2025
ČR - 25.03.2025  /public relations/ Představte si konec dlouhého dne. Vrátili jste se domů, vyčerpaní a přemýšlíte, jak by bylo s...
Reklama   •   Koupit reklamu