ÚSTECKÝ KRAJ - 03.09.2025
Také vnímáte malou, trochu zubatou, ale neskutečně roztomilou příšerku s velkýma očima, která se z ničeho nic objevila všude kolem vás. To je Labubu.
Figurka, která se stala globálním fenoménem a teď si razí cestu i do českých domácností. Ačkoliv se může zdát, že je to hit hlavně mezi mladými, překvapivě největší boom zažívá u rodičů, kteří plní přání svých dětí.
Z TikToku rovnou do dětských pokojíčků
Labubu je především dítětem sociálních sítí. Většina lidí se s těmito figurkami setkává poprvé na internetu – ať už jde o TikTok a Instagram pro mladší generace, nebo Facebook pro ty starší. Právě tam se rodí trend, který se šíří rychlostí světla. Děti vidí Labubu u svých kamarádů nebo influencerů a rázem se z ní stává předmět touhy číslo jedna. Rodiče pak vyrážejí do obchodů, aby svým ratolestem udělali radost.
Nezáleží na původu ani na originalitě
Je zajímavé, že původ figurek ani případné napodobeniny Čechy příliš neodrazují. Většina lidí je k „fake“ Labubu otevřená, pokud splňuje vizuální požadavky a cena je příznivá. Pro většinu kupujících je Labubu zkrátka roztomilý doplněk na batoh nebo poličku, nikoliv sběratelská investice. Většinou jsme ochotni za takovou radost utratit do pěti set korun.
Více než jen hračka: Problém konzumu, nebo nevinná radost?
Samozřejmě, jako každý masový trend, i Labubu vyvolává diskuse. Někteří vidí problém v podpoře konzumního chování a tlaku na to být „in“. Nejvíce tyto obavy vnímá právě nejmladší generace, která je s trendy nejvíce spjatá. Nicméně, pro velkou část společnosti je Labubu prostě jen nevinná a milá hračka, která přináší radost – a to je to hlavní.
Foto: Redakce
Labubu hračka globální fenomén
