ÚSTECKÝ KRAJ - 26.10.2025
Ještě před pár lety si většina lidí objednávala přes aplikace hlavně pizzu nebo burger na gauč. Dnes je všechno jinak. Online nákupy potravin a zboží na dálku se stávají běžnou součástí života tisíců Čechů. Už to není jen rozmazlování ve volném čase, ale čím dál častěji také praktický způsob, jak si zjednodušit každý den.

Průzkum společnosti Wolt ukazuje, že nákup potravin online využívá už téměř 70 % zákazníků. Platforma, která byla ještě nedávno známá hlavně rozvozem hotového jídla z restaurací, se změnila v univerzální nákupní nástroj. Lidé si dnes objednávají nejen obědy a večeře, ale také pečivo, ovoce, drogerii, květiny nebo třeba hračky.
Pohodlí a úspora času jsou hlavní důvody, proč po této možnosti sahá stále více lidí. Téměř tři čtvrtiny Čechů oceňují, že se nemusí prodírat přeplněnými obchody ani stát ve frontách. A zatímco většina Evropanů využije ušetřený čas k odpočinku, Češi ho ve více než polovině případů věnují práci nebo jiným aktivitám.

„Výsledky průzkumu jasně potvrzují, že Wolt má pro naše zákazníky širší význam než jen rychlé doručení jídla,“ říká tiskový mluvčí platformy Wolt Tomáš Kubík. „Slouží jako podpora pro flexibilní životní styl. Lidé si ušetřený čas volí k práci, pro rodinu nebo své koníčky.“
Zajímavé je i to, že díky rozvozovým službám lidé objevují podniky, kam by se jinak třeba vůbec nedostali. Stačí pár kliknutí a během několika desítek minut zazvoní kurýr u dveří s taškou čerstvého nákupu.
Průzkum provedla společnost Copenhagen Economics mezi více než čtyřmi tisíci respondentů v 16 zemích Evropské unie, z toho 191 lidí v Česku. A trend je zřejmý: online nakupování se stává běžnou součástí každodenního života.
Zdroj a foto: Wolt
wolt online nákupy potravin doručovací služby trendy v Česku nákup přes mobil