
ČR - 15.07.2025
Češi jsou národem turistů a milovníků přírody. Průzkum řetězce PENNY odhalil, že výlety do přírody patří mezi tři nejtypičtější české aktivity, hned za houbařením a chatařením.
Právě procházky a turistika jsou neodmyslitelnou součástí víkendových pobytů na chatách a chalupách, kde se jim věnuje téměř polovina dotázaných. Česká krajina je zároveň tím, na co jsou Češi nejvíce hrdí.
„Příroda, výlety a chataření – to jsou věci, které Češi milují. Chtěli jsme tento náš typicky český vztah k přírodě podpořit,“ říká Vít Vojtěch, marketingový ředitel PENNY. „Krátké výlety, které zvládne každý, vidíme jako skvělou formu trávení volného času a posilování mezigeneračních vztahů. Zároveň chceme v lidech podporovat hrdost na naši krásnou zemi a dává nám smysl toto prostředí kultivovat, například právě formou podpory značení turistických tras.“
PENNY se proto spojilo s Klubem českých turistů a společně představují zbrusu nový projekt s názvem Hezky Česky po Česku. Ten přináší speciálně vybrané turistické trasy vhodné pro celé rodiny. K dispozici jsou doplňující informace o jejich náročnosti, možnostech odpočinku a také o tom, zda jsou vhodné pro výlety s kočárky. V rámci projektu navíc řetězec podpoří značení tuzemských turistických tras.
Objevte úžasná místa v každém koutu Česka
Projekt Hezky Česky po Česku v letošním roce odhalí prvních třicet netradičních výletních tras v okolí vybraných prodejen PENNY. V každém kraji tak najdete dvě nové inspirace. Zájemci se tak mohou vydat na cesty nejen za odpočinkem, ale i za poznáním. Trasy, které připravil Klub českých turistů, vedou přívětivým terénem, aby je zvládl opravdu každý. Jejich délka se pohybuje od necelých čtyř do dvanácti kilometrů.
K projektu PENNY spustilo také stejnojmennou microsite www.hezkyceskypocesku.cz, kde lidé najdou veškerou inspiraci pro své cesty napříč republikou.
„Těší nás, že PENNY vkládá energii do podpory turistického značení po celém Česku. Společně chceme lidem připomenout, jak jednoduše se dá zažít něco krásného,“ říká za Klub českých turistů jeho předseda Ladislav Macka. „Stačí nazout pohodlné boty a vydat se na procházku třeba po značených trasách poblíž vašeho domova nebo chalupy. Vítáme a podporujeme každou iniciativu, která přivede lidi k pohybu, výletům a do přírody.“
PENNY je se svými více než 430 prodejnami největším maloobchodníkem v Česku. Dlouhodobě se zaměřuje na expanzi především do menších měst a regionů, aby bylo zákazníkům skutečně nablízku. Zároveň ve svém sortimentu klade důraz na podporu českých dodavatelů, což z něj činí přirozeného partnera pro podporu komunitního života napříč republikou.
Zdroj: PENNY
Foto: Ilustrační foto, AI