Problémy se zavazadly na letišti? Poradíme Vám!

Profilovka
16. 07. 2024

ČR - 16.07.2024

Letiště Václava Havla Praha se v současnosti potýká s problémy se zavazadly a snaží se situaci aktivně řešit. Pokud vaše zavazadlo není doručeno včas, máte právo na náhradu skutečně vynaložených nákladů až do výše 35 000 Kč za věci potřebné pro vaši cestu.

Evropské spotřebitelské centrum Česko (ESC) však varuje před přehnanými nákupy, které aerolinky nemusí proplatit.

"Pokud zavazadlo dorazí za několik hodin, obvykle to není problém. Při delším zpoždění si lidé často potřebují zakoupit věci pro základní potřeby a naplnění cíle cesty, jako jsou plavky, sandály, hygienické potřeby a náhradní oblečení," uvedl Ondřej Tichota, ředitel ESC Česko. ESC pomáhá spotřebitelům řešit spory s dopravci z EU, Norska, Islandu a Velké Británie.

Pokud zjistíte, že vaše zavazadlo nedorazilo, je nutné na letišti vyplnit a potvrdit formulář PIR Report na přepážce pro reklamace zavazadel. Tento formulář pak po doručení zavazadla zašlete letecké společnosti, která operovala váš let. Letiště Václava Havla Praha také nabízí možnost nahlásit zpoždění zavazadla prostřednictvím QR kódu.

"Proplacení nutných nákladů mohou cestující požadovat po letecké společnosti, a ne po letišti nebo handlingové společnosti. Je třeba se na ni obrátit písemně s přiložením PIR Reportu bez zbytečného odkladu po doručení zavazadla," dodal Tichota.

Náhrady škody při zpoždění, ztrátě či poškození zavazadel jsou stanoveny Montrealskou úmluvou, která limituje náhrady na cca 35 000 Kč. Pokud cestující musí kvůli zpoždění zavazadla nakoupit speciální vybavení, mohou požadovat proplacení těchto nákladů, pokud jsou přiměřené a nutné pro účel cesty.

Více informací o právech cestujících najdete na webu Evropského spotřebitelského centra Česko, které působí při České obchodní inspekci. Síť 29 Evropských spotřebitelských center (ECC-Net) je financována Evropskou komisí a zúčastněnými státy. Spory s českými dopravci řeší subjekty mimosoudního řešení sporů ADR.

Další praktické informace pro spotřebitele jsou dostupné na www.evropskyspotrebitel.cz

Foto: PxHere

zpožděná zavazadla práva cestujících letiště Evropské spotřebitelské centrum cestování letecká doprava odškodnění ztracená zavazadla dovolená

Výběr článků
Autor: Redakce iÚSTECKO
Redakce iÚSTECKO – před 57 minutami
TEPLICE - 08.11.2025 Plánovaná dlouhodobá uzavírka silnice I/9 mezi Svorem a Novou Hutí vyvolala v posledních dnech značné obavy...
Autor: Redakce iÚSTECKO
Redakce iÚSTECKO – před 19 hodinami
LITOMĚŘICE - 07.11.2025 Psychické problémy dětí a dospívajících se stávají tématem, které už nelze přehlížet. Úzkosti, deprese ne...
Autor: ČTK Protext
ČTK Protext – před 20 hodinami
ČR - 07.11.2025 Trh se starožitnými šperky prochází v posledních dvou letech výraznými změnami. Ovlivňuje jej nejen ekonomická a...
Premium články
Autor: ESIMA, s.r.o.
ESIMA, s.r.o. – 13. 10. 2025
CHOMUTOVSKO - 10.10.2025 Značka EBBIE vznikla z radosti, lidskosti a spontánní pomoci v době pandemie. Dnes nabízí ručně šité pro...
BRNO - 07.10.2025     /Advertoriál/ Když se kabina uzavře a motor zaburácí, není cesty zpět. Tělo se vmáčkne do sedačky, srdce zr...
Autor: Redakce iÚSTECKO
Redakce iÚSTECKO – 05. 10. 2025
ÚSTÍ NAD LABEM - 05.10.2025 V redakci jsme zvyklí sledovat dění kolem sebe. Nejen to, co se děje na ulici, v zastupitelstvech neb...