Problémy se zavazadly na letišti? Poradíme Vám!

Profilovka
16. 07. 2024

ČR - 16.07.2024

Letiště Václava Havla Praha se v současnosti potýká s problémy se zavazadly a snaží se situaci aktivně řešit. Pokud vaše zavazadlo není doručeno včas, máte právo na náhradu skutečně vynaložených nákladů až do výše 35 000 Kč za věci potřebné pro vaši cestu.

Evropské spotřebitelské centrum Česko (ESC) však varuje před přehnanými nákupy, které aerolinky nemusí proplatit.

"Pokud zavazadlo dorazí za několik hodin, obvykle to není problém. Při delším zpoždění si lidé často potřebují zakoupit věci pro základní potřeby a naplnění cíle cesty, jako jsou plavky, sandály, hygienické potřeby a náhradní oblečení," uvedl Ondřej Tichota, ředitel ESC Česko. ESC pomáhá spotřebitelům řešit spory s dopravci z EU, Norska, Islandu a Velké Británie.

Pokud zjistíte, že vaše zavazadlo nedorazilo, je nutné na letišti vyplnit a potvrdit formulář PIR Report na přepážce pro reklamace zavazadel. Tento formulář pak po doručení zavazadla zašlete letecké společnosti, která operovala váš let. Letiště Václava Havla Praha také nabízí možnost nahlásit zpoždění zavazadla prostřednictvím QR kódu.

"Proplacení nutných nákladů mohou cestující požadovat po letecké společnosti, a ne po letišti nebo handlingové společnosti. Je třeba se na ni obrátit písemně s přiložením PIR Reportu bez zbytečného odkladu po doručení zavazadla," dodal Tichota.

Náhrady škody při zpoždění, ztrátě či poškození zavazadel jsou stanoveny Montrealskou úmluvou, která limituje náhrady na cca 35 000 Kč. Pokud cestující musí kvůli zpoždění zavazadla nakoupit speciální vybavení, mohou požadovat proplacení těchto nákladů, pokud jsou přiměřené a nutné pro účel cesty.

Více informací o právech cestujících najdete na webu Evropského spotřebitelského centra Česko, které působí při České obchodní inspekci. Síť 29 Evropských spotřebitelských center (ECC-Net) je financována Evropskou komisí a zúčastněnými státy. Spory s českými dopravci řeší subjekty mimosoudního řešení sporů ADR.

Další praktické informace pro spotřebitele jsou dostupné na www.evropskyspotrebitel.cz

Foto: PxHere

zpožděná zavazadla práva cestujících letiště Evropské spotřebitelské centrum cestování letecká doprava odškodnění ztracená zavazadla dovolená

Výběr článků
Autor: Redakce iÚSTECKO
Redakce iÚSTECKO – před 9 hodinami
ČR - 23.09.2025 Ministerstvo zdravotnictví dnes představilo dokument, který může zásadně proměnit přístup Česka k prevenci nemocí...
Autor: Redakce iÚSTECKO
Redakce iÚSTECKO – před 10 hodinami
ČR - 23.09.2025 Jaro a začátek léta přinesly vyšší účty za teplo. Spotřeba v centrálních soustavách zásobování teplem v prvním po...
Autor: Redakce iÚSTECKO
Redakce iÚSTECKO – před 11 hodinami
ČR - 23.09.2025 Ve druhém čtvrtletí letošního roku provedla Česká obchodní inspekce (ČOI) sérii kontrol v bazarech a zastavárnách...
Premium články
Autor: Čistíme za Vás
Čistíme za Vás – 19. 08. 2025
ÚSTECKÝ KRAJ - 11.08.2025    /Advertoriál/ S příchodem podzimních plískanic a sychravých dnů se domov stává naší největší oázou k...
Autor: VÝTAHY DC, s.r.o.
VÝTAHY DC, s.r.o. – 18. 08. 2025
ÚSTECKÝ KRAJ - 18.08.2028      /Advertoriál/ Pro většinu z nás je jízda výtahem naprostou samozřejmostí. Nastoupíme, zmáčkneme tl...
Autor: Vladimír Manda
Vladimír Manda – 16. 07. 2025
ÚSTÍ NAD LABEM - 16.07.2025 /Advertoriál/ Léto přichází v plné síle a s ním i touha po odlehčení — ať už jde o šatník nebo každod...