Problémy se zavazadly na letišti? Poradíme Vám!

Profilovka
16. 07. 2024

ČR - 16.07.2024

Letiště Václava Havla Praha se v současnosti potýká s problémy se zavazadly a snaží se situaci aktivně řešit. Pokud vaše zavazadlo není doručeno včas, máte právo na náhradu skutečně vynaložených nákladů až do výše 35 000 Kč za věci potřebné pro vaši cestu.

Evropské spotřebitelské centrum Česko (ESC) však varuje před přehnanými nákupy, které aerolinky nemusí proplatit.

"Pokud zavazadlo dorazí za několik hodin, obvykle to není problém. Při delším zpoždění si lidé často potřebují zakoupit věci pro základní potřeby a naplnění cíle cesty, jako jsou plavky, sandály, hygienické potřeby a náhradní oblečení," uvedl Ondřej Tichota, ředitel ESC Česko. ESC pomáhá spotřebitelům řešit spory s dopravci z EU, Norska, Islandu a Velké Británie.

Pokud zjistíte, že vaše zavazadlo nedorazilo, je nutné na letišti vyplnit a potvrdit formulář PIR Report na přepážce pro reklamace zavazadel. Tento formulář pak po doručení zavazadla zašlete letecké společnosti, která operovala váš let. Letiště Václava Havla Praha také nabízí možnost nahlásit zpoždění zavazadla prostřednictvím QR kódu.

"Proplacení nutných nákladů mohou cestující požadovat po letecké společnosti, a ne po letišti nebo handlingové společnosti. Je třeba se na ni obrátit písemně s přiložením PIR Reportu bez zbytečného odkladu po doručení zavazadla," dodal Tichota.

Náhrady škody při zpoždění, ztrátě či poškození zavazadel jsou stanoveny Montrealskou úmluvou, která limituje náhrady na cca 35 000 Kč. Pokud cestující musí kvůli zpoždění zavazadla nakoupit speciální vybavení, mohou požadovat proplacení těchto nákladů, pokud jsou přiměřené a nutné pro účel cesty.

Více informací o právech cestujících najdete na webu Evropského spotřebitelského centra Česko, které působí při České obchodní inspekci. Síť 29 Evropských spotřebitelských center (ECC-Net) je financována Evropskou komisí a zúčastněnými státy. Spory s českými dopravci řeší subjekty mimosoudního řešení sporů ADR.

Další praktické informace pro spotřebitele jsou dostupné na www.evropskyspotrebitel.cz

Foto: PxHere

zpožděná zavazadla práva cestujících letiště Evropské spotřebitelské centrum cestování letecká doprava odškodnění ztracená zavazadla dovolená

Výběr článků
Autor: Redakce iÚSTECKO
Redakce iÚSTECKO – před 3 hodinami
ÚSTECKÝ KRAJ - 23.12.2025 Krajská zdravotní upozorňuje obyvatele Ústeckého kraje na provozní dobu nemocničních lékáren během váno...
Autor: Redakce iÚSTECKO
Redakce iÚSTECKO – před 5 hodinami
ÚSTECKÝ KRAJ - 23.12.2025 České středohoří a Ústecký kraj mají další důvod k radosti. V celostátní anketě o nejoblíbenější cyklot...
Autor: Redakce iÚSTECKO
Redakce iÚSTECKO – před 6 hodinami
DĚČÍN - 23.12.2025 Vedení Děčína se rozhodlo pokračovat v cestě, která se v minulých letech osvědčila. Obyvatelé města budou moci...
Premium články
Autor: GRILMEN s.r.o.
GRILMEN s.r.o. – 09. 12. 2025
ČR - 09.12.2025   /Advetorial/ S blížícím se koncem roku vrcholí každoroční dilema spojené s výběrem vánočních dárků. Zvláště u m...
Autor: Vladimír Manda
Vladimír Manda – 08. 12. 2025
ÚSTÍ NAD LABEM - 05.12.2025    /Advetorial/ Zima roku 2025 přichází s jasným vzkazem: pohodlí už nemusí ustupovat stylu. Letošní...
Autor: Kama spol. s r.o.
Kama spol. s r.o. – 26. 11. 2025
ČR - 26.11.2025     /Advetorial/ Spojení pletací příze a kuchyňského vybavení může znít jako oxymóron, ale pro tradiční českou zn...