T-Mobile hlásí růst zákazníků i spotřeby dat, tržby však mírně klesly

Profilovka
13. 08. 2024

ČR - 13.08.2024

T-Mobile Czech Republic oznámil hospodářské výsledky za první pololetí roku 2024. Počet zákazníků operátora vzrostl o 0,6 % a překonal hranici 6,5 milionu.

Na druhé straně se však pokračuje v poklesu počtu uživatelů předplacených karet, kterých ubylo o 6,5 %, a zároveň došlo ke snížení počtu odeslaných SMS zpráv o 5,9 %. Výrazný nárůst zaznamenala spotřeba dat v mobilní síti, která stoupla o 32 %. Operátor na to reagoval uvedením nových tarifů, které lépe odpovídají potřebám zákazníků.

Přestože tržby společnosti meziročně mírně poklesly o 1 % na 15,235 miliardy korun, T-Mobile si udržel stabilní ziskovost s EBITDA (zisk před úroky a zdaněním) na úrovni 6 %, což znamená růst o 6 % oproti předchozímu roku. Nová generální ředitelka Melinda Szabó, která do funkce nastoupila 1. června, zdůraznila, že společnost je stabilní a pokračuje v rozvoji udržitelnosti a digitální transformace.

T-Mobile letos investuje 4,9 miliardy korun do rozvoje sítí, přičemž 2,58 miliardy poputuje do mobilní infrastruktury. Cílem je pokrýt do konce roku 90 % populace 5G signálem. V oblasti digitalizace firma rozšiřuje svou spolupráci se Svazem průmyslu a dopravy ČR a také se zaměřuje na inovace v průmyslu prostřednictvím partnerství s firmou Primoco UAV SE.

Operátor nezapomíná ani na sociální odpovědnost a ekologii. Pokračuje v podpoře digitálního vzdělávání neziskových organizací, letos navíc oslavuje 20 let spolupráce s Charitou ČR. Ve spolupráci s organizacemi In IUSTITIA a Nadace VIA rozdělil T-Mobile 1,5 milionu korun mezi neziskové organizace bojující proti předsudečnému násilí.

V oblasti obnovitelných zdrojů energie společnost uzavřela dohodu s Rezolv Energy o nákupu elektřiny z větrné elektrárny v Rumunsku, čímž přispívá k ekologické transformaci.

V červnu operátor představil nové mobilní tarify Next, které zákazníkům nabízí více dat a další výhody, jako jsou neomezené datové víkendy a výhodnější roamingové balíčky. Nabídka tarifů byla rozšířena i o nové možnosti bezdrátového internetu na doma, které reflektují nároky moderních domácností na rychlost a spolehlivost připojení.

T-Mobile také obohatil svůj zákaznický program Magenta Moments, do kterého se ke konci června zapojilo více než 800 tisíc uživatelů. Díky tomu mohli zákazníci získat dárky v prodejnách nebo soutěžit o lístky na prestižní festivaly po celé Evropě.

Navzdory náročnému období T-Mobile dokazuje, že zůstává silným hráčem na trhu, který se soustředí na inovace.

T-Mobile telekomunikace

Výběr článků
Autor: Redakce iÚSTECKO
Redakce iÚSTECKO – před 3 hodinami
ÚSTÍ NAD LABEM - 08.11.2025 Plánovaná dlouhodobá uzavírka silnice I/9 mezi Svorem a Novou Hutí vyvolala v posledních dnech značné...
Autor: Redakce iÚSTECKO
Redakce iÚSTECKO – před 21 hodinami
LITOMĚŘICE - 07.11.2025 Psychické problémy dětí a dospívajících se stávají tématem, které už nelze přehlížet. Úzkosti, deprese ne...
Autor: ČTK Protext
ČTK Protext – před 23 hodinami
ČR - 07.11.2025 Trh se starožitnými šperky prochází v posledních dvou letech výraznými změnami. Ovlivňuje jej nejen ekonomická a...
Premium články
Autor: ESIMA, s.r.o.
ESIMA, s.r.o. – 13. 10. 2025
CHOMUTOVSKO - 10.10.2025 Značka EBBIE vznikla z radosti, lidskosti a spontánní pomoci v době pandemie. Dnes nabízí ručně šité pro...
BRNO - 07.10.2025     /Advertoriál/ Když se kabina uzavře a motor zaburácí, není cesty zpět. Tělo se vmáčkne do sedačky, srdce zr...
Autor: Redakce iÚSTECKO
Redakce iÚSTECKO – 05. 10. 2025
ÚSTÍ NAD LABEM - 05.10.2025 V redakci jsme zvyklí sledovat dění kolem sebe. Nejen to, co se děje na ulici, v zastupitelstvech neb...