ŠTĚTÍ – 26.08.2025
Správa železnic zahájí přípravné práce na rozsáhlé rekonstrukci železničního úseku mezi Mělníkem a Litoměřicemi. Projektanti začnou připravovat dokumentaci pro modernizaci téměř 35 kilometrů trati.
Cílem je zvýšit komfort pro cestující a bezpečnost provozu. Samotná stavba, jejíž náklady se odhadují na 16,8 miliardy korun, by měla začít v roce 2030.
Projektovou dokumentaci pro povolení stavby vypracuje konsorcium společností Valbek SK, Valbek a SUDOP Brno. Zakázku získaly s nabídkou ve výši 144 995 000 korun.
Modernizace přinese pohodlí a bezpečnost
Cestující se dočkají moderních nástupišť, která usnadní nástup do vlaků. Na všech stanicích a zastávkách budou instalovány nové informační systémy, přístřešky a moderní mobiliář.
Ve stanicích Mělník, Štětí a Polepy vzniknou nové podchody s bezbariérovým přístupem. V Mělníku navíc projde rekonstrukcí nádražní budova a přibude nové parkoviště. Zastávka v Liběchově se přesune blíže k centru obce a stávající stanice bude sloužit výhradně pro nákladní dopravu.
Zabezpečení provozu bude výrazně posíleno instalací evropského systému ETCS. Z celkem 26 železničních přejezdů bude většina nahrazena nadjezdy nebo podjezdy. Součástí modernizace je také rekonstrukce mostů a opěrných zdí.
Vyšší rychlost a delší vlaky
Obnova železničního svršku a spodku umožní zvýšení traťové rychlosti. Prodloužení kolejí ve stanicích navíc usnadní provoz dlouhých nákladních vlaků. Celý úsek Mělník–Děčín bude nově elektrifikován střídavou trakční soustavou.
Stavební práce jsou naplánovány na léta 2030 až 2033. Celkové náklady se odhadují na 16,8 miliardy korun.
Zdroj: Správa železnic
Foto: Ilustrační foto, AI
Modernizace železnice Mělník Trať Litoměřice Správa železnic rekonstrukce Železnice Mělník–Litoměřice Projekt pravobřežka Železniční doprava Ústecký kraj ETCS zabezpečovač Rekonstrukce nádraží Investice do železnice Mělník nádraží parkoviště